06
VS

Online Marketing

Online marketing: hoe aanpakken. Voorbeelden trends en tips. SEO, Big Data, B-to-B en Co-creatie. Rol social media.

De trends voor Online marketing en Multi-channel Marketing. Wat is het, hoe aanpakken. Wat is een Online marketing strategie. Partnership marketing met de klant door co-creatie en crowd-sourcing. Marketing, sales & service en omnichannel management. De digitale transformatie, Big data, Social Media Marketing, Communicatie en E-Commerce.

Wat is online marketing

Als merk moet je onderdeel zien te worden van de ervaringswereld van je doelgroep. Lukt dat, dan wordt het merk als authentiek ervaren en geaccepteerd. Online marketing is daarbij onmisbaar als instrument.

Voor bedrijven is het even wennen dat hun productinformatie minder relevant is dan het advies van vrienden. Maar de slimme kunnen hier hun voordeel mee doen. Het opzetten van een eigen community of fanclub maakt het mogelijke om als het ware te ‘infiltreren’ binnen de doelgroep. 

Social media marketing

In crm-strategieen is de consumer social network factor essentieel. Het is een van de elementen voor marketeers om hun company-rating in social networks te beïnvloeden. Op enig moment zullen de consumentenprofielen aangevuld worden met hun&...

Trending

first-move
Columns
Innovatie

First mover of smart follower: wie is succesvoller?

Het is niet de strategie. Het is de aanpak.
Sjors van Leeuwen
8819
0
Uitsterven
Columns
IT en Business

De winkel of online? Welk verdienmodel wint?

De 'buy local' romantiek versus de online kiloknallers. Wie blijf er overeind?
Jacco van Uden
14482
0
glassdoor
Columns
Interne communicatie en samenwerking

Glassdoor: u bent uw virtuele reputatie

Nu ook de managers van alle organisaties in NL aan de beurt. Wat zijn de gevolgen?
Willem Mastenbroek
32344
1
Questons And Strategy Solutions
Cover stories
Ondernemerschap

Omnichannel management: De vele wegen naar de klant, welke kiest u?

Trends, tips, succesfactoren, voorbeelden en een test
John Koster
24437
1
Communicatie
Cover stories · Boeken
Online Marketing

Haal meer rendement uit je marketing communicatie!

Beter over je merk communiceren met hetzelfde budget.
Suzanne van Gompel
19680
0
keizer-napoleon
Cover stories · Boeken
IT en Business

De klant: Koning, Keizer en Admiraal

Dichter bij de klant door Partnership Marketing! Hoe doe je dat?
Sjors van Leeuwen
22315
3
Sociale netwerken: steeds meer vrienden steeds minder persoonlijk contact?
Columns
Sales / Verkopen

Twee werelden in één winkelruimte

Omni-channel marketing in de winkel
Hans Wennekes
9087
0
HelpDesk
Columns
Klantgerichtheid

Beter zijn door minder te doen

Hoe functioneert de helpdesk van LinkedIn, FaceBook, Twitter of GMail?
Maarten Verhoeven
43478
2
Crowdboating
Cover stories · Boeken
Social Media in en om de organisatie

Waarom co-creatie en crowdsourcing vaak mislukken

Zoek de ‘innovation sweetspot’ en selecteer de juiste klanten
Sjors van Leeuwen
57369
6

Tips & Tricks

140811-boston-ice-bucket-challenge-1350_26906d39ac7ead702b45e5b7707b8dc6
Columns
Online Marketing

Van sympathie naar cash: The Ice Bucket Challenge

5 tips voor een succesvolle virale campagne
Jan Verdonk
17861
2
Multichannel marketing en aanpak: 8 kenmerken
Columns
Online Marketing

Acht belangrijke kenmerken van Multichannel Marketing

Smartphones, tablets en PC’s! Dus de multichannel aanpak
Bart Hoogenraad
18186
0
SEO tips en tools. De 9 grootste online marketing mythen ontrafeld
Cover stories
ICT & Internet

SEO update - Grootste Online Marketing mythen

SEO tips en tools. Vermijd de 9 dwaalwegen naar een hoge score bij Google
Paul Kersbergen
28638
7
empathy-good-manners
Actueel
ICT & Internet

Hoe ontwikkel je een goede online klantenservice

Vier tips en een steengoed filmpje voor betere online klantenservice
Actueel MNGMNTST
40150
0
communicatie
Columns
Social Media in en om de organisatie

5 Gemiste kansen in social media marketing

Hoe u gebruikt wordt door LinkedIn, Facebook en Twitter
Paul Kersbergen
26952
1

Auteurs die meeschrijven aan Online Marketing

Zie alle
Jan-Willem Seip

Jan-Willem Seip (1968) traint al heel wat jaren vakmensen en professionals die verkopen niet leuk vinden. Van deze mensen wordt verwacht dat ze verkopen, of ze het nu leuk vinden of niet. Jan-Willem krijgt er enorm veel energie van als tijdens de verkooptrainingen niet-verkopers verkopen minder gaan zien als iets ‘vies’, maar als leuk en zinvol. In de verkooptrainingen laat Jan-Willem deelnemers actief oefenen om klantcontact aan te gaan en te verbeteren. Hij gaat dus, onder andere, aan de slag met commerciële en communicatieve vaardigheden. Daarom staat op zijn visitekaartje: ‘Oefenmeester in Klantcontact’. Door de jaren heen heeft Jan-Willem een kleine 20.000 mensen getraind in gedrag, houding, communicatieve vaardigheden en verkoopskills. Van monteur tot stukadoor, van zorgprofessional tot vastgoedprofessional, en van adviseur tot consultant. Ook leuk om te weten is dat Jan-Willem examinator NIMA Sales A en B is. Hij schreef enkele honderden artikelen over verkopen en 11 boeken. Zoals ‘De kracht van zacht’, ‘Sales is sexy’ en ‘Acquisitie voor professionals’. Jan-Willem is daarnaast spreker of dagvoorzitter bij congressen, kick-off-bijeenkomsten, netwerkavonden, businessclubontmoetingen en klantendagen. Met een publiek van tien tot enkele honderden mensen. In z’n vrije tijd sport hij: hardlopen, lange afstandsfietstochten en soms maakt Jan-Willem trektochten met de kano.